Ok. ini bukan cerita pasal American next top model or any reality show
untuk menjadi model. this is a story about us who are being titled as a sexy
lady at school. seriously aku sangat
terkejut apabila ada statement yang mengatakan bahawa 5 orang dalam kalangan
kami mendapat title sexy lady. sexy lady ok! is the title came out because
of the way I dressed?? pakai shawl lilit sana sini, baju kurung moden dengan kain belah betul but I
always wearing my inner skirts ok? entah la di mana silapnya. but compared to
the girls out there, aku rasa dressing aku sopan sikit kali tau. tapi itu aku
rasa. maybe ada orang lain yang sakit mata tengok the way aku dressed kali.
setahun menjadi seorang guru, setahun ni jugak la aku sangat
tertekan dengan suara-suara yang bercakap pasal cara aku berpakaian ke sekolah. aku ingat lagi peristiwa last year. baru 3 bulan berada di sekolah baru, sudah
dapat surat ingkar arahan pasal pemakaian. neh. kamu ada??? huh. apalah nasib. redha saja la.
now genap 1 tahun 2 bulan aku menjadi seorang pendidik di sini. semua yang
berlaku aku terima dengan penuh tabah dan redha. walaupun aku sentiasa bergelak
tawa di dalam bilik guru, bergurau senda dengan students, happy go lucky
teacher, tapi jauh di sudut hati sangat sedih dan tertekan…
*nah.this is the way me dress to school*
No comments:
Post a Comment