Friday, 10 February 2012

Top 5 of Sexy Lady


Ok. ini bukan cerita pasal American next top model or any reality show untuk menjadi model. this is a story about us who are being titled as a sexy lady at school.  seriously aku sangat terkejut apabila ada statement yang mengatakan bahawa 5 orang dalam kalangan kami mendapat title sexy lady. sexy lady ok! is the title came out because of the way I dressed?? pakai shawl lilit sana sini, baju  kurung moden dengan kain belah betul but I always wearing my inner skirts ok? entah la di mana silapnya. but compared to the girls out there, aku rasa dressing aku sopan sikit kali tau. tapi itu aku rasa. maybe ada orang lain yang sakit mata tengok the way aku dressed kali.

setahun menjadi seorang guru, setahun ni jugak la aku sangat tertekan dengan suara-suara yang bercakap pasal cara aku berpakaian ke sekolah. aku ingat lagi peristiwa last year. baru 3 bulan berada di sekolah baru, sudah dapat surat ingkar arahan pasal pemakaian. neh. kamu ada??? huh. apalah nasib. redha saja la. now genap 1 tahun 2 bulan aku menjadi seorang pendidik di sini. semua yang berlaku aku terima dengan penuh tabah dan redha. walaupun aku sentiasa bergelak tawa di dalam bilik guru, bergurau senda dengan students, happy go lucky teacher, tapi jauh di sudut hati sangat sedih dan tertekan…

*nah.this is the way me dress to school*


No comments:

Post a Comment